Browse by KeywordNumber of items: 17.
Uzel, Jean-Philippe.
Michel de Broin : Matière dangereuse.
Montréal, Qc: Centre des arts actuels Skol, 1999.
|
DOSSIER: 410 - DE BROIN, MICHEL
|
Heinich, Nathalie; Kaenel, Philippe; Sonolet, Daglind; Segré, Monique; Péquignot, Bruno; Keller, Jean-Pierre; Gaav, Ludmila; Darré, Yann; Wolf, Laurent; Ducret, André; Hennion, Antoine; Van der Gucht, Daniel; Gonzalez Martinez, Esther.
"Sociologie de l'art."
Sociologie de l'art: 7.
(1994).
|
|
McEvilley, Thomas.
The Exile's Return : Toward a Redefinition of Paintings for the Post-Modern Era.
Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1993.
|
DOSSIER: 800 - PEINTURE / PAINTING
|
Anon..
Foire du 4 : Biennale du 4 en Limousin 1993, Pays-Paysage, Uzerche.
Uzerche, France: Pays-Paysage, 1993.
|
DOSSIER: 500 - BIENNALE DU LIVRE D'ARTISTE (Uzerche, Corrèze, France)
|
Barou, Jean-Pierre.
L'oeil pense : Essai sur les arts primitifs contemporains.
Paris, France: Éditions Balland, 1993.
|
DOSSIER: 700 - ART PRIMITIF / PRIMITIVE ART
|
Couture, Francine; Couture, Francine; Arbour, Rose Marie; Carani, Marie; Hébert, Marie-Sylvie; Lemerise, Suzanne.
Les arts visuels au Québec dans les années soixante : La reconnaissance de la modernité.
Montréal, Qc: VLB Éditeur, 1993.
|
DOSSIER: 600 - QUÉBEC (Province de) / QUEBEC (Province of)
|
Buchloh, Benjamin H.D..
Essais historiques I : Art moderne.
Villeurbanne, France: Art édition, 1992.
|
DOSSIER: 480 - BUCHLOH, BENJAMIN H.D.
|
Royoux, Jean-Christophe; Albéra, François; Blistène, Bernard; Bourel, Michel; Chevrier, Jean-François; Marcadé, Jean-Claude; Martin, Jean-Hubert; Riout, Denys.
Qu'est-ce que l'art au 20ème siècle?
Jouy-en-Josas, France: Fondation Cartier pour l'art contemporain; Paris, France: s.n., 1992.
|
DOSSIER: 100 - THÉORIE / THEORY
|
Vallier, Dora; Sers, Philippe; Marcadé, Jean-Claude; Conio, Gérard; Soucy, Pierre-Yves.
L'art abstrait : L'au-delà de la figuration.
Bruxelles, Belgique: La Lettre volée, 1991.
|
DOSSIER: 100 - THÉORIE / THEORY
|
Compagnon, Antoine.
Les cinq paradoxes de la modernité.
Paris, France: Seuil, 1990.
|
DOSSIER: 700 - MODERNISME ET POSTMODERNISME / MODERNISM AND POSTMODERNISM
|
Viatte, Germain; Damisch, Hubert; Siméoni, Charles-Eric; Lista, Giovanni; Clair, Jean; De Haas, Patrick; Alvarez de Toledo, Sandra; Derouet, Christian; Marcadé, Jean-Claude; Passuth, Krizstina; Bernadac, Marie-Laure; Vovelle, José; Wilson, Sarah; Michelson, Annette; Blistène, Bernard; Fleischer, Alain.
Peinture - cinéma - peinture.
Paris, France: Éditions Hazan; Marseille, France: La Direction des Musées de Marseille, 1989.
|
DOSSIER: 800 - PEINTURE / PAINTING
|
Kosuth, Joseph; Huys, Marcel; Köb, Edelbert.
Wittgenstein : The Play of the Unsayable = Wittgenstein : Het Spel van het Naamloze.
Vienna, Austria: Wiener Secession, 1989.
|
DOSSIER: 381 - BELGIQUE - PALAIS DES BEAUX-ARTS DE BRUXELLES (Bruxelles)
|
Brougher, Kerry.
The Image of Abstraction.
Los Angeles, CA: The Museum of Contemporary Art, 1988.
|
DOSSIER: 360 - MUSEUM OF CONTEMPORARY ART (Los Angeles, CA)
|
Herzogenrath, Wulf; Herzogenrath, Wulf; Young, La Monte; Zazeela, Marian; Kounelis, Jannis; Ruhrberg, Karl; Haftmann, Werner; Henck, Herbert; Roeder, Margarete; Sandner, Wolfgang; Engelhard, Günter; Friedel, Helmut.
Raum Zeit Stille.
Cologne, Allemagne: Kölnischer Kunstverein, 1985.
|
DOSSIER: 381 - ALLEMAGNE - KOLNISCHER KUNSTVEREIN (Cologne)
|
Gagnon, Paulette.
Constructivisme et avant-garde russe.
Montréal, Qc: Musée d'art contemporain de Montréal, 1982.
|
DOSSIER: 330 - MUSÉE D'ART CONTEMPORAIN (Montréal)
|
Selz, Peter; Taylor, Joshua C.; Cézanne, Paul; Van Gogh, Vincent; Gauguin, Paul; Aurier, G.-Albert; Denis, Maurice; Hodler, Ferdinand; Ensor, James; Munch, Edvard; Redon, Odilon; Van de Velde, Henry; Rousseau, Henri; Matisse, Henri; Vlaminck, Maurice; Nolde, Emil; Kandinsky, Wassily; Kokoschka, Oskar; Kirchner, Ernst Ludwig; Marc, Franz; Klee, Paul; Beckmann, Max; Salmon, André; Gleizes, Albert; Metzinger, Jean; Apollinaire, Guillaume; Kahnweiler, Daniel-Henry; Braque, Georges; Gris, Juan; Léger, Fernand; Marinetti, F.t.; Boccioni, Umberto; Carra, Carlo; Delaunay, Robert; Wright, Stanton MacDonald; Mondrian, Piet; Van Doesburg, Theo; Gabo, Naum; Malevich, Kasimir; Brancusi, Constantin; Huelsenbeck, Richard; Schwitters, Kurt; Tzara, Tristan; Arp, Jean; Duchamp, Marcel; Hoch, Hannah; De Chirico, Giorgio; Breton, André; Dali, Salvador; Masson, André; Trotsky, Leon; Davis, Stuart; Cahill, Holger; Hitler, Adolf; Ernst, Max; Miro, Joan; Chagall, Marc; Picasso, Pablo; Motherwell, Robert; Rosenberg, Harold; Kemenov, Vladimir; Dondero, George A.; Argan, Guilio Carol; Henri, Robert; Hartley, Marsden; Marin, John; Gorky, Arshile; Hofmann, Hans; Gottlieb, Adolph; Rothko, Mark; Pollock, Jackson; Newman, Barnett; Ferber, Herbert; De Kooning, Willem; Baizerman, Saul; Roszak, Theodore; Rosenberg, Harold; De Kooning, Elaine; Finkelstein, Louis; Ferren, John; Still, Clyfford; Stankiewicz, Richard; Smith, David; Greenberg, Clement; Geist, Sidney; Kramer, Hilton; Oldenburg, Claes; Rickey, George; Moore, Henry; Giacometti, Alberto; Tapié, Michel; Hajdu, Etienne; Uhlmann, Hans; Dubuffet, Jean; Paolozzi, Eduardo; Bacon, Francis; Boriani, Davide; King, Phillip and Matta; Constant.
Theories of Modern Art : A Source Book by Artists and Critics.
Los Angeles, CA: University of California Press, 1968.
|
DOSSIER: 100 - THÉORIE / THEORY
|
Artstudio.: 16.
s.l.: s.n.
|
|
|